پرداخت اینترنتی

پرداخت وجه کالای خریداری شده در فروشگاه ما بصورت آنلاین و از درگاه های مجاز بانکی می باشد.

به طور کلی پرداخت اینترنتی، پرداخت پول از طریق اینترنت است که شما بدون نیاز به حضور فیزیکی و تنها به وسیله کارت بانکی‌تان تراکنش را انجام می‌دهید.

فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین با راه اندازی دروازه پرداخت اینترنتی یا به اصطلاح رایج‌تر، درگاه پرداخت اینترنتی امکان پرداخت اینترنتی را برای کاربران در بستر اینترنت فراهم می‌کنند.


با پرداخت هزینه سفارش به صورت آنلاین، سفارش شما بصورت قطعی ثبت می گردد و شما یک پیامک تایید سفارش ثبت شده از سوی ما دریافت خواهید کرد. پس از دریافت پیامک از طرف ما، نیازی نیست که پرداخت خود را به ما اطلاع دهید. در واقع در این مرحله سیستم به صورت اتوماتیک وارد مرحله آماده سازی و ارسال سفارش می گردد.

 

چگونه پرداخت اینترنتی انجام دهیم؟

زمانی که در حال انجام خرید اینترنتی هستید، با افزودن محصول یا انتخاب خدمات، شما به صفحه بانک دریافت کننده هدایت می‌شوید. در این زمان شما نیاز به اطلاعات کارت بانکی خود دارید. در این قسمت بایستی ۴ پارامتر مهم را تکمیل کنید که شامل شماره کارت، رمز اینترنتی یا رمز دوم کارت، کد cvv2، و تاریخ انقضای کارت است. در ادامه به طور مفصل راجع به آن توضیح خواهیم داد.

در نهایت با تکمیل حروف نمایش داده شده در تصویر، نسبت به ربات یا انسان بودن،هویت سنجی شده و اگر بر روی گزینه پرداخت کلیک کنید، پرداخت اینترنتی شما با موفقیت انجام می‌شود.

کد پیگیری پرداخت اینترنتی بعد از انجام عملیات پرداخت اینترنتی به شما نمایش داده می‌شود تا برای انجام هرگونه پیگیری، از آن استفاده کنید.

چرا پرداخت اینترنتی انجام نمی شود؟

در مرحله اول، ممکن است گاهی به دلایل فنی پرداخت اینترنتی شما ناموفق باشد. در این صورت، اگر وجه از حساب بانکی شما کسر شد، جای نگرانی نیست. چرا که نهایتا بعد از ۷۲ ساعت وجه به حساب شما بازخواهد گشت.

در صورتی که ایمیل دارید، سعی کنید هنگام پرداخت اینترنتی آدرس ایمیل خود را بنویسید تا در صورت عدم پرداخت موفق آمیز، به اطلاعات پرداخت خود دسترسی داشته باشید.

در شرایطی که با پرداخت اینترنتی ناموفق روبرو می‌شوید، این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در این زمان می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در فاصله زمانی دیگر، مجددا امتحان کنید.
  • ممکن است بانکی که کارت‌تان را از آن گرفتید، به صورت موقت پاسخگو نباشد. با کارتی دیگر امتحان کنید.
  • یکبار پنجره پرداخت را به طور کامل ببندید و مجددا به صفحه بانک مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که گاهی این اتفاق به علت مشکلات مربوط به شاپرک و یا پذیرندگی اتفاق می‌افتد. در این شرایط، یک درگاه پرداخت امن و سریع به کاربران کمک می‌کند تا پرداخت مطمئن و سریعی داشته و نرخ انجام تراکنش‌های اینترنتی افزایش پیدا کند. درگاه های اینترنتی پرداخت که در فروشگاه ما استفاده می شوند، از بهترین و معتبرترین درگاه های بانکی بوده و از تکنولوژی های روز دنیا بهره مند هستند.

برای پرداخت اینترنتی به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

زمانی که قصد انجام پرداخت اینترنتی را دارید، بایستی مشخصات کاملی از موارد زیر را در اختیار داشته باشید. از جمله:

  • شماره کارت:

شماره کارت، یک شماره ۱۶ رقمی است که برروی کارت درج شده است.

رمز اینترنتی یا رمز دوم کارت:

هنگام دریافت کارت، پاکتی محرمانه همراه کارت دریافت می‌کنید که در آن عدد چهار رقمی نوشته شده است. این ارقام رمز اول کارت شما هستند که برای استفاده در دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش کاربرد دارند. برای انجام پرداخت اینترنتی، شما به رمز دوم نیاز دارید. بنابراین برای دریافت رمز دوم، به یکی از دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و از طریق گزینه “ تغییر رمز”، رمز اینترنتی یا رمز دوم خود را دریافت کنید. در حال حاضر برای خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان نیاز به رمز پویا دارید که باید از طریق یکی از شعب بانک خود برای کارت بانکیتان فعال کنید.

  • کد cvv2 یا همان کد امنیتی که رو یا پشت کارت درج شده است.
  • تاریخ انقضای کارت نیز بر روی کارت درج شده است.
  • ایمیل یا پست الکترونیکی را نیز به صورت اختیاری می‌توانید وارد کنید که رسید پرداخت برای شما ایمیل شود.
چگونه تراکنش ناموفق درگاه پرداخت اینترنتی را پیگیری کنیم؟

زمانی که در اثر استفاده از یک کارت به صورت فیزیکی یا پرداخت اینترنتی، پیغامی که برای بانک صادرکننده یا مرکز شتاب ارسال می‌شود به هر دلیلی برگشت خورده، تراکنش، ناموفق بوده و با پیغام خطای تراکنش ناموفق روبرو می‌شوید. برای پیگیری تراکنش درگاه پرداخت به دو صورت می‌توانید این کار را انجام دهید:

  1. از طریق بانک پیگیری کرده و با آن‌ها تماس بگیرید.
  2. از طریق سامانه‌ پیگیری آنلاین، با کد رهگیری پرداخت اینترنتی نسبت به پیگیری پرداخت خود اقدام کنید.